Ben erdemden başka zenginlik tanımıyorum. ( İbn-i Sina )

22 Ekim 2010 Cuma

SINAV MANYAĞI OLDUK VESSELAM

Hani şu sınava hazırlananlar var. Etrafımızda, yakın çevremizde.
Hah işte onlardan bir tanesi de benim yanımda. Yardımcım Sevgili Yasemin... (bknz.)
Yavrum kafasını bile kaldırmadan ders çalışıyor. Annemin deyimiyle sanki Mısır'a katip olacak :))
Kitaplara gömülmüş, harıl harıl çalışıyor. KPSS'ye girecek. Hani şaibeler nedeniyle Kasım ayına mı ne ertelendi. İşte ona...
Neyse...Çalışacak tabi. Ne yapsın çalışmayıp da? Her yer, herşey sınavla.
..........
Şimdi bu memure aday adayı yardımcım Sevgili Yasemin durup durup ben böyle komşu blog gezmelerimi yaparken kafasına takılan soruları soruyor bana.
Türkçe, Tarih, Coğrafya, Genel Kültür falan. Okulu bitireli neredeyse Yasemin'in yaşı kadar olmuş ama hani fena da sayılmam bu dersler ve soruları hakkında. Tamam.
Fakat bazen matematik soruları soruyor ki akıllara zarar, hiiiç ilgi alanıma girmez doğrusunu söylemek gerekirse.

Soru neymiş neymiş? Sizce?
Biliyorum aklınıza geleni. Hah işte o sorular, kesinlikle doğru tahmin ettiniz :)

Hani iki musluğun sürekli olarak biri bozuk az, diğeri ona inat çok akıp da yıllardır bir türlü dolduramadığı şu havuz.

Diğer soruyu da hatırladığınızdan eminim.
Yıllardır A kentinden B kentine gitmeye çalışan iki araba var hani. Hah işte o soru.

veeee üçüncü ve sonuncusu...Bir karınca var hani düz duvara tırmanan. 5 metre çıkar 3 metre düşer.
..........
Ben kafamı çevirdim ona doğru, soruyu okumaya başlayınca. O da okuyor büyük bir ciddiyetle. Kızcağız benden açıklayıcı bir iki formül beklerken "banane" dedim ya "ba na ne"...
O havuzun bozuk musluğu niye tamir ettirilmiyor da ikisi şarıl şarıl akıp niye doldurmuyor havuzu. Madem hiç dolmayacaksa niye açılıyor musluklar.
Amaç ne? Amaç ne?

Sonra o araçlar niye mukayese ediliyor. Markası modeli belli mi? Belki biri Hacı Murat, diğeri BMW'dir. Hız sınırını aşmadıktan, trafik canavarına dönüşmedikten sonra gitsinler istedikleri şehre.
"banane" dedim ya "ba na ne"...
Amaç ne? Amaç ne?

Gelelim karıncaya...Yahu bırak, o yolunu bulur, varacağı yere illa varır, her yerden çıkar (bknz.). Zaten yorulmak bilmezler, 5 çıksın 3 insin.
"banane" dedim ya "ba na ne"...
Amaç ne? Amaç ne?
..........
Devletimin memuru olmaya aday olanlara sorsanıza:
-İletişim nasıl olur
-Nasıl konuşulur
-Gelen nasıl karşılanır
-Giden nasıl uğurlanır
-Vatandaşa nasıl yardımcı olunur ...

İletişim yoksunu, konuşmayı bilmeyen, ikili insan ilişkilerini bile halledemeyen ülkemin çoğu insanının x'in y ile, y'nin de z ile olan garip ilişkisini öyle bir çırpıda çözmesi nasıl beklenir ki...
..........
Hayır o değil de bizim Küçük Bey şu an 1,5 yaşında. Onun zamanına kadar Allah vere de şu havuz dola, şu karınca duvara tırmana, şu arabalar da nereye gidecekse bir an önce oraya vara...
 

1 yorum:

Butimar dedi ki...

Çok güldüm sayın Gencal yazınızı okurken...Aynı zamanda çok önemli tespitlerde de bulunmuşsunuz...Teşekkürler..